سرخط خبرها
خانه / بازاریابی آنلاین / از چه سایتی محصولات آرایشی و بهداشتی را خرید کنیم؟

از چه سایتی محصولات آرایشی و بهداشتی را خرید کنیم؟

هفته نامه سلامت – سمیه مقصودعلی: در هر ثانیه در دنیا ۳۳ خرید اینترنتی انجام می شود و این موضوع باعث شده وب شلوغ ترین مرکز تجاری دنیا باشد. در فروشگاه های اینترنتی هر محصولی یافت می شود؛ از جواهر و محصولات آرایشی- بهداشتی بگیرید تا مبلمان منزل و کالاهای اداری… روز به روز هم بر تعداد فروش آنلاین افزوده می شود.

دلیل توجه و گرایش مردم به این سمت هم سرعت بالاتر و صرفه جویی قابل توجه در وقت و هزینه ها و در عین حال وجود انتخاب های وسیع تر است، اما چه معیارهایی را هنگام خرید از یک سایت اینترنتی مدنظر قرار دهیم و چطور ایمن خرید کنیم؟ تمام نکاتی که در این مقاله به آن اشاره می شود، حاصل تحقیقی وسیع در فرانسه درباره فروشگاه های اینترنتی محصولات آرایشی- بهداشتی است که کمابیش در سایر نقاط دنیا هم صادق است.

 

با چه معیارهایی می توانیم به فروشگاه های اینترنتی محصولات آرایشی- بهداشتی اعتماد کنیم؟ 
۱٫ امنیت سایت: این موضوع بسیار بااهمیت است و حداقل ۷۰ درصد مشتریان به آن توجه دارند. تمام محصولات شرکتی که از آن خرید می کنید باید هولوگرام داشته باشد تا از طریق سریال درج شده روی محصولات بتوانید از اصل بودن آن محصول مطمئن شوید. پس قبل از خرید از این موضوع مطمئن شوید. همچنین شرکت باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد تا بتوانید از این طریق آن را پیگیری کنید. قوانین سایت درباره حفظ اطلاعات و حریم خصوصی کاربران نیز مهم است. شما به هر حال برخی اطلاعات شخصی از جمله تلفن، آدرس، سن و مشخصاتتان را در اختیار این سایت قرار می دهید پس به خوبی مقررات آن را مطالعه و بعد برای خرید ثبت نام کنید.

۲٫ کامل بودن مجموعه محصولات: سعی کنید سایتی را برای خرید محصولات آرایشی- بهداشتی انتخاب کنید که بیشتر برندهای معتبر دنیا تا جای ممکن در آن گردآوری شده باشند. به این ترتیب می توانید محصول مورد نیاز خود را راحت بیابید.

۳٫ مناسب بودن قیمت ها: در یک فروشگاه اینترنتی مشتری باید بتواند کالا و محصول مورد نظر خود را با پرداخت هزینه ای به نسبت پایین تر از فروشگاه های غیرمجازی خریداری کند. در برخی فروشگاه ها ضمن مناسب بودن قیمت محصولات تک، شاهد تخفیفات استثنایی و پکیج های ویژه با قیمت های باورنکردنی هستید. با مقایسه قیمت یک محصول در سایت های مختلف می توانید تا حدی بسنجید کدام سایت منصف تر است. البته در این بین اصل بودن کالا هم اهمیت دارد.

۴٫ آسان بودن جست و جو در سایت: یکی از گزینه های مورد توجه که باعث رضایت مندی مشتری می شود، آسان یافتن محصول مورد نظر در سایت است. گزینه جست و جو آیتمی است که در حال حاضر در تمام سایت ها وجود دارد اما درست کار کردن این گزینه نیز مهم است.

۵٫ امکان تعویض یا عودت محصول خریداری شده: این نکته نیز اهمیت بالایی در نظر مشتریان دارد. در بیشتر فروشگاه های اینترنتی امکان عودت کالا قبل از ارسال وجود دارد و در صورتی که سفارش خود را بعد از ارسال لغو کنید تا زمانی که بسته بندی شفاف محصول بازنشده باشد، با کسر مبلغ پیک امکان عودت یا تعویض وجود خواهدداشت.

 

با چه معیارهایی می توانیم به فروشگاه های اینترنتی محصولات آرایشی- بهداشتی اعتماد کنیم؟
۶٫ ارسال سریع با هزینه اندک: پس از ثبت سفارش و تایید موجودی اقلام مورد سفارش، محصولات باید در کمترین زمان ممکن در صف ارسال قرار گیرند. هرچه هزینه پیک یا پست کمتر و زمان رساندن کالا به مشتری کوتاه تر باشد، آن فروشگاه اینترنتی مقبولیت بیشتری نزد مشتری خواهدداشت.

۷٫ پشتیبانی آنلاین: این گزینه نیز بسیار مهم است. مشتری باید بتواند هر نوع سوالی که در مورد امنیت سایت یا محصولات دارد، آنلاین از پشتیبانی بپرسد تا پس از حصول اطمینان خریداری کند.

۸٫ ارائه هدایای رایگان به مشتریان: در سراسر دنیا فروشگاه های لوازم آرایش به مشتریان همیشگی خود که خرید نسبتا بالایی دارند هدایای تبلیغاتی می دهند. این کار ضمن این که به نوعی تست محصولات جدید است باعث تشویق مشتری برای خرید محصولات بیشتر می شود و به نوعی رضایت مشتری را از خرید خود بالاتر می برد. در برخی از سایت ها امکان انتخاب این هدایا نیز فراهم است.

۹٫ داشتن مجلات اینترنتی و توضیحات جامع و کامل در مورد محصولات ارائه شده و شیوه استفاده از آنها: این موضوع نیز برای مشتریان اینترنتی بسیار مهم است. از آنجا که امکان تست یک محصول در خرید آنلاین وجود ندارد، مشتری باید بداند محصولی که خریداری می کند چه خصوصیاتی دارد و آیا برای پوست و موی او مناسب هست یا نه. وجود توضیحات کامل در مورد یک محصول و حتی وجود فیلم یا عکس آموزشی برای مصرف آن می تواند بسیار مفید باشد.

۱۰٫ دسته بندی محصولات در سایت: نکته بااهمیت دیگر امکان جست و جو در سایت به کمک دسته بندی های مختلف مثلا براساس قیمت یا تاریخ تولید محصولات است. مشتری باید بتواند محصولات را با هر قیمتی که می خواهد یا براساس جدید و مد روز بودن هر محصول بیابد.


Source link

درباره ی منظر آنلاین

همچنین ببینید

اصول بازاریابی پیامکی

وب سایت آی بازاریابی: بازاریابی پیامکی بر اساس ارسال پام های کوتاه روی گوشی های ...